Aanvraag tot terugname

Wens je een product terug te zenden? Vul het onderstaande formulier in. Onze retourdienst behandelt uw aanvraag zo snel mogelijk.






Terugsturen van je bestelling

Sommige artikelen kunnen binnen een termijn van 14 kalenderdagen na de ontvangst ervan worden teruggestuurd mits intacte verzegeling. Geneesmiddelen, steriele producten, medische hulpmiddelen, babyvoeding en alle andere producten voor inwendig gebruik worden niet teruggenomen omdat we de bewaaromstandigheden buiten de apotheek niet langer kunnen garanderen en controleren. Terugname van geneesmiddelen is bovendien om diezelfde reden bij wet verboden. Ook geschenkbonnen kunnen niet geruild of teruggestuurd worden.

STAP 1: Stuur een email naar retour@phamilypharma.be met je ordernummer, welke artikels je wenst terug te zenden, je telefoonnummer en je volledige naam, adres- en bankgegevens. Heb je bijv. betaald via Paypal, dan zal het geld ook teruggestort worden in je Paypal account.

STAP 2: Stuur je artikels naar: Apotheek Esuna Bvba – Ledebaan 53 // 9300 AALST (België), samen met een kopie van de email die je naar ons hebt gestuurd. Zo kunnen we je retourzending linken aan je account en de terugbetaling voorbereiden. Stuur de in te ruilen producten terug in een stevige verzenddoos. Hou het bewijs van verzending goed bij. Verzendkosten worden niet vergoed.

“Mijn bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen

Dat is jammer! Je hebt immers de producten zelf uitgekozen. Opdat wij het product nog zouden kunnen verkopen dient het zegel nog intact te zijn. Het is dus niet de bedoeling dat je een product bestelt, één keer gebruikt en vervolgens beslist dit terug te sturen. Dat zou niet hygiënisch zijn. Je wil immers toch zelf geen product kopen dat reeds door iemand anders gebruikt is?

Heb je je vergist bij de bestelling, neem dan zo snel mogelijk op met onze klantendienst. Hou de zegel intact!. Zonder zegel geen terugname. De kosten en de verantwoordelijkheid voor het terugzenden zijn volledig te uwen laste. Lees daarom ook eerst onze Algemene Voorwaarden, artikel 9.


“Ik heb het verkeerde product ontvangen”

Mocht je een verkeerd product of een onvolledig pakket ontvangen of een product dat je eigenlijk niet hebt besteld, neem dan zo snel mogelijk met onze klantendienst. Zorg dat je je bestelnummer bij de hand hebt. We zetten onze fout zo snel mogelijk recht.


“Mijn bestelling is beschadigd geleverd”

Mocht je bestelling beschadigd aankomen, raden wij je aan het pakket niet in ontvangst te nemen. Meld dit ook zo aan de koerier. Eventueel laat je het zo noteren. Doe dit ook als je pakket in een afhaalpunt werd afgeleverd. Contacteer vervolgens zo snel mogelijk onze klantendienst. Mocht je ons ook enkele foto’s kunnen bezorgen van je pakket, zal dit ons zeker verder helpen om het probleem snel op te lossen.

Heb je het pakketje wel aanvaardt, contacteer dan binnen de 24 uur onze klantendienst. Een foto van het probleem is hierbij altijd handig. Wij sturen je kosteloos een retour ticket. Van zodra wij het artikel terug ontvangen hebben zullen wij overgaan tot de terugbetaling ervan.


“Mijn bestelling is niet geleverd”

Als jouw pakket helemaal niet wordt geleverd en er is ook geen enkele vorm van kennisgeving van onze koerierdienst, dien je zeker op met onze klantendienst.